جستجو برای:
سبد خرید 0
  • حساب کاربری من
  • دوره های آموزشی
  • بیزینس کوچینگ
  • پروژه ها
  • مشاوره
  • وبلاگجدید
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • مدرسان
جستجو کردن
  • بیزینس کوچینگ
  • خدمات
    • مشاوره
    • همگام با مدیر
    • بیزینس میتینگ
    • تحلیل آنلاین کسب و کار
    • دوره های آموزشی
  • پروژه ها
  • وبلاگ
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • بیزینس کوچینگ
  • خدمات
    • مشاوره
    • همگام با مدیر
    • بیزینس میتینگ
    • تحلیل آنلاین کسب و کار
    • دوره های آموزشی
  • پروژه ها
  • وبلاگ
  • تماس با ما
  • درباره ما
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

وبلاگ

آریامانا > وبلاگ > بیزینس کوچینگ > استراتژی رقابتی

استراتژی رقابتی

بیزینس کوچینگ
حرکت درست در کسب و کار

استراتژی رقابتی یک برنامه بلندمدت پروژه کوچینگ است. یک شرکت برای به دست آوردن موقعیت برتر در بازار نسبت به رقبای خود از آن استفاده می کند. مدیران کسب و کار، استراتژیهای رقابتی را به عنوان بخشی از طرح برنامه ریزی استراتژیک توسعه می دهند. مدیران با استفاده از تاکتیک هایی مانند تمایز محصول، زنجیره تامین برتر و ارائه کمترین هزینه به مصرف کنندگان، به دنبال راه هایی برای متمایز شدن از رقبا هستند. پس، از طریق یک سری تصمیمات استراتژیک، تاکتیک هایی را به کار می گیرند تا با تکیه به تفاوت های خود، از رقبا متمایز شوند.

مقاله “هزینه مشتری رو بالا ببر” می تواند در این زمینه یه نمونه عالی باشد. وقتی به برندهای معروف فکر می کنید، ممکن است علت موفقیت آنها را محصولات با کیفیت یا اشباع بازار از محصولات آن برند بدانید. اما در پشت این ویژگی‌های ظاهری، آن روی سکه یک استراتژی رقابتی نهفته است. این استراتژی ها چنین برندهایی را به صدر بازار هدایت کرده است.

4 نوع استراتژی رقابتی

استاد دانشکده بازرگانی هاروارد، پروفسور پورتر، مدیریت استراتژیک را به چهار استراتژی رقابتی عمومی تقسیم کرده است. هر کدام از این بخش ها تاکتیک های خاص خود را برای کسب مزیت رقابتی دارند.

1. استراتژی قیمت

در این استراتژی تجاری، یک شرکت از صرفه جویی در مقیاس زیاد برای به دست آوردن مزیت کاهش قیمت نهایی محصول نسبت به رقبای خود استفاده می کند. با ارائه یک کالا یا خدمات با قیمتی کمتر از هر کس دیگری، به تولیدکننده ارزان قیمت صنعت خاص خود تبدیل می‌شوید و در نتیجه مزیت رقابتی برای خود به ارمغان می‌آورید. این گزینه معمولاً به یک تجارت در مقیاس بزرگ با زنجیره های تأمین و کانال های توزیع قوی نیاز دارد. چنین مشاغلی می توانند برای افزایش تولید و تامین مواد خام سرمایه گذاری زیادی کنند که در درازمدت منجر به کاهش هزینه ها می شود.

 

ستراتژی مدیریت متمایز

در این استراتژی رقابتی، شما با داشتن محصولی که خود را از رقبا متمایز می کند، مزیت رقابتی کسب می کنید. نمونه هایی از تمایز محصول عبارتند از امکانات بیشتر، کیفیت چمشگیر و عملکرد پیشرفته. شرکت‌هایی که از استراتژی مدیریت متفاوت استفاده می‌کنند، اغلب می‌توانند قیمت بالاتری را برای کالاهای خود در نظر بگیرند که منجر به حاشیه سود بالاتر می‌شود.

 

3. استراتژی تمرکز بر هزینه

این استراتژی از فلسفه اساسی استراتژی مدیریت هزینه استفاده می کند اما با تمرکز خاص بر یک بخش خاص از بازار! با هدف قرار دادن یک بخش خاص و توسعه یک استراتژی بازاریابی هدفمند برای پیگیری این بخش، می توانید با هزینه کمتری نسبت به رقبای خود تبلیغ کنید. شما می توانید از این مزیت هزینه برای انتقال پس انداز به مشتریان خود استفاده کرده و فروش هدفمند خود را بالا ببرید.

 

 

4. استراتژی تمرکز بر وجه تمایز

استراتژی تمرکز بر وجه تمایز، یک محصول تخصصی را به یک بخش خاص از بازار ارائه می دهد تا کل بازار. به یک پیمانکار نظامی فکر کنید که فقط به نیروهای مسلح خدمت می کند یا یک قطعه ساز که فقط پیچ و بلبرینگ را برای نوع خاصی از کارخانه ارائه می دهد. این شرکت ها تنها می توانند به تعداد محدودی از مشتریان خدمات ارائه دهند، اما در زمینه های تخصصی خود سرآمد هستند.

قبلی بازاریابی و تبلیغات
بعدی مدیریت منابع انسانی (HR) ضرورت یا تشریفات؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • آموزشی
  • استخدام
  • بیزینس کوچینگ
  • سیستم سازی
  • عمومی
  • کسب و کار
  • منابع انسانی
برچسب‌ها
HR آموزش استخدام اهواز آموزش اصول تیم سازی آموزش انگیزه کارکنان آموزش تکنیک های استخدام آموزش فروش اهواز آموزش فروش حرفه ای اهواز آموزش مدیریت منابع انسانی آموزش کارکنان اهواز آموزش کسب و کار اهواز استخدام اهواز استخدام حرفه ای اهواز استخدام و تیم سازی اهواز برند سازی اهواز برند سازی خوزستان بیزینس کوچینگ اهواز توسعه کسب و کار اهواز تکنیک های استخدام اهواز تیم سازی اهواز راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار اهواز روانشناسی فروش اهواز روانشناسی کسب و کار روانشناسی کسب و کار اهواز سیستم سازی سیستم سازی اهواز سیستم سازی خوزستان سیستم سازی کسب و کار طراحی مدل کسب و کار فرهنگ سازمانی خورستان فرهنگ سازمانی خوزستان مدیریت کسب و کار اهواز مربی کسب و کار اهواز مشاوره مدیریت اهواز مشاوره مدیریت خوزستان مشاوره کسب و کار اهواز مشاوره کسب و کار خوزستان منابع انسانی اهواز چالش های سیستم سازی یادگیری کارکنان اهواز
لینک های مفید
  • بیزینس کوچینگ
  • دوره های آموزشی
  • مشاوره
  • وبلاگ
خبرنامه

آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا در اشتراک خبرنامه ما که به طور منظم تحویل داده می شود ثبت نام کنید!

تماس با ما
  • اهواز- کیان آباد- بین خیابان 4و5 شرقی- مجتمع آریانا
  • 09167775505 / 061-91015910
  • info@ariamana.ir
تمامی حقوق کپی رایت © برای شرکت توسعه نگرش آریامانا محفوظ می باشد.
Whatsapp Phone-alt Instagram
ورود
با شماره موبایل
با نام کاربری
آیا هنوز عضو نشده اید؟ اکنون ثبت نام کنید
بازنشانی رمزعبور
با شماره موبایل
با نام کاربری
ثبت نام
قبلا عضو شده اید؟ اکنون وارد شوید
دسته بندی دوره ها
دسته بندی بلاگ
دوره های من
دسته بندی دوره ها

دوره های آموزشی

  • 2 دوره
دسته بندی بلاگ
مطالب آموزشی

آموزشی

  • 10 نوشته
مقالات با موضوع بیزینس کوچینگ

بیزینس کوچینگ

  • 8 نوشته
مقالات با موضوع سیستم سازی

سیستم سازی

  • 6 نوشته
مقالات عمومی

عمومی

  • 4 نوشته
مقالات با موضوع کسب و کار و بیزینس

کسب و کار

  • 12 نوشته
دوره های من
برای مشاهده خریدهای خود باید وارد حساب کاربری خود شوید
Mail-bulk Whatsapp Phone-alt

تحلیل آنلاین کسب و کار

در کمتر از 3 دقیقه!

در کمتر از 3 دقیقه زیر و بم کسب و کارت رو در بیار!

شروع آزمون