بازاریابی و تبلیغات

بازاریابی و تبلیغات اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما یکسان نیستند. اگرچه هر دو مفهوم مربوط به ترویج محصولات و خدمات هستند، اما معانی و اهداف متفاوتی دارند. در این مقاله به بررسی تفاوت های کلیدی بازاریابی و تبلیغات می پردازیم. وقتی پولی برای خرج کردن ندارید، باید بازاریابی کنید. وقتی پولی برای خرج کردن دارید، تبلیغ کنید و بازاریابی کنید.
[br]
[br]
بازاریابی
بازاریابی فرآیند کلی شناسایی، پیشبینی و ارضای نیازها و خواستههای مشتریان از طریق ایجاد، ترویج و توزیع محصولات و خدمات است. شامل مجموعهای از فعالیتها است که شرکت را قادر میسازد تا با مشتریان خود رابطه برقرار کند، از جمله تحقیقات بازار، توسعه محصول، برندسازی، قیمتگذاری و توزیع. هدف نهایی بازاریابی ایجاد یک رابطه بلندمدت با مشتری به جای فروش یکباره است.
[br]
[br]
تبلیغات
تبلیغات یکی از فعالیت های تبلیغاتی است که در بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد. فرآیند ایجاد و توزیع پیام برای ترغیب مخاطب به انجام یک اقدام خاص است. این شامل استفاده از کانال های مختلف برای دستیابی به مخاطبان هدف، از جمله تلویزیون، رادیو، رسانه های چاپی، پلت فرم های آنلاین و رسانه های اجتماعی است. هدف نهایی تبلیغات افزایش آگاهی از برند، ترویج یک محصول یا خدمات و در نهایت افزایش فروش است.[br]
تبلیغات ممکن است گران باشد، بنابراین مهم است که پیامی را ایجاد کنید که با مخاطب هدف طنین انداز شود و بازده سرمایه گذاری مثبت ایجاد کند. یک مربی کسب و کار با شناسایی چالشها به شما کمک می کند یک رویکرد کاملاً سیستماتیک برای بازاریابی هوشمند کسب و کار خود ایجاد کنید.
[br]
دیدگاهتان را بنویسید