چالش های رایج اجرای سیستم سازی

فهرست مطالب
پیاده سازی فرآیند سیستم سازی کسب و کار، اقدامی فنی و تخصصی ست که به خودی خود می تواند با چالش های بسیاری همراه باشد. چرا که پیاده سازی سیستم های کسب و کار جدید، یک فرآیند پیچیده و چالش برانگیز است. این شامل عوامل مختلف سازمانی و انسانی است که می تواند بر موفقیت اجرا تأثیر بگذارد. درک و پرداختن به این چالش ها برای یک انتقال روان و موثر بسیار مهم است. برای مثال یکی از چالش های اصلی در پیاده سازی سیستم های کسب و کار، مقاومت نسبت به سیستم سازی است. این چالش ها در دو بُعد کارمندان و مدیران قابل گفتگوست.
در بُعد اول کارمندان ممکن است به فرآیندهای موجود عادت کرده و در اتخاذ سیستم های جدید مردد باشند. این مقاومت می تواند ناشی از ترس از ناشناخته، نگرانی در مورد امنیت شغلی یا عدم درک مزایای سیستم جدید باشد. در بُعد دوم مدیران به دلایل مختلفی از جمله صرف منابع و هزینه یا عدم آگاهی از روند دقیق سیستم سازی و مزایای آن، نسبت به آن مقاومت نشان می دهند.
با پرداختن به این چالشها و اجرای استراتژیهای مؤثر، کسبوکارها میتوانند موفقیت پیادهسازی سیستم خود را افزایش دهند. همچنین می توانند فرصتهای جدیدی را برای رشد و کارایی باز کنند.
مقاومت نسبت به سیستم سازی: بُعد اول
تغییر همیشه می تواند دشوار باشد و کسب و کارها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. مقاومت در برابر تغییر از سوی کارمندان می تواند به طور قابل توجهی مانع اجرای موفقیت آمیز سیستم جدید شود. کارمندان ممکن است در برابر یادگیری و پذیرش فناوریهای جدید مقاومت کنند، بهویژه اگر تغییرات را بیش از حد پیچیده تصور کنند یا از اینکه تغییرات جدید ممکن است امنیت شغلی آنها را تهدید کند، بترسند و …
ما در تیم توسعه کسب و کار آریامانا تا کنون سیستم سازی کسب و کارهای مختلف در صنوف مختلف را به طور تخصصی طراحی و اجرا کرده ایم. دلایل زیادی برای مقاومت کارمندان وجود دارد که ما آن ها را از دل بیش از ده سال تجربه، بیرون کشیده ایم. از جمله:
1. ایرادات تاریخی
بزرگ ترین دلیل مقاومت نسبت به سیستم سازی در کارمندان، ایرادات تاریخی ست. جملاتی مانند: «ما قبلا اینطوری انجامش نمیدادیم» یا «همیشه این کار را انجام میدادیم» یا «ما تا الان با این شیوه پیشرفت کردیم، چرا باید تغییرش بدیم؟». غالباً غلبه بر این نوع اعتراض کارمندان، بدون آگاهی و دانش مرتبط دشوار است. چرا که کارمندان کسب و کارهایی که مدت های طولانی با یک شیوه ثابت سنتی، بدون ابزار سیستماتیک کار کردند، به آن شیوه اجرا (فارغ از درست یا غلط بودن آن) به شدت وفادار هستند.
یک مثال واقعی:
برای مثال آقای رسولی که انباردار مجموعه است را در نظر بگیرید. او مردی سالخورده است که بیش از 20 سال برای تحویل بار به کارمندان مستقیما با مدیر ارشد کسب و کار تماس می گرفته تا تاییدیه جهت خروج بار را از او بگیرد. ضمن اینکه در مواقعی که به هر دلیلی به مدیریت دسترسی نداشته، شخصا در مورد تحویل بار تصمیم می گرفته است.
در این شیوه، تیم مدیریت به طور واضحی مستلزم است دائما پاسخگوی تلفن کارمند خود باشند، حتی اگر تعداد بالای این تلفن ها وقت گیر باشد. چرا که در صورت عدم پاسخگویی یا عدم دسترسی به مدیریت، یا چرخ کار از حرکت می ایستد و یا برخورد سلیقه ای انبار دار دخیل می شود. این روش به طرز چشمگیری ایراد دارد چرا که الزام پاسخگویی باید از سمت کارمند نسبت به مدیر باشد و نه برعکس. اما بعد از سیستم سازی انبار این روند چگونه تغییر می کند؟
تاییدیه ها و درخواست ها به صورت سیستمی در کمترین زمان ممکن، به صورت مستند صادر می شود و آقای رسولی تنها کافی ست سیستم را جهت تحویل بار چک کند. انباردار و تیم مدیریت هردو از بند تایید تلفنی روزانه رها می شوند. اما چرا آقای رسولی از این شیوه جدید استقبال نمی کند؟ در سیستم سازی او باید شیوه کار قدیمی و 20 ساله خود را کنار بگذارد و به شیوه ی کاری جدید مسلط شود که خود مستلزم تلاشی مضاعف است.
2. تلاش زیرپوستی برای تکرار سیستم قدیمی
یکی از رایج ترین دلیل مقاومت نسبت به سیستم سازی در کارمندان تلاش برای تکرار سیستم قدیمی است. هدایت سیستم جدید به نحوی که مانند روش سنتی قدیم کار کند، اغلب یک وسوسه رایج است. آقای رسولی را به خاطر دارید؟ او از چک کردن سیستم، جهت گرفتن تایید خودداری کرده و همچنان برای این امر مطابق با روش سنتی قدیم، با مدیریت تماس می گیرد.
یا در حالتی دیگر، کارمندان به نوعی سیستم جدید را نادیده می گیرند و تلاش می کنند امور را مانند قبل انجام دهند. مثلا آقای رسولی قبل از تحویل بار با وجود اینکه تایید سیستمی را چک کرده، اما باز هم جهت اطمینان ذهنی خودش، یا پایبندی به شیوه سنتی اش، همچنان با مدیریت تماس می گیرد. آقای رسولی به سیستم کاری جدید بی اعتماد است و باور دارد تماس تلفنی راهی مطمئن تر است!
3. مقاومت در برابر تکنولوژی
یکی از دلایل اصلی مقاومت نسبت به سیستم سازی در کارمندان، تکنولوژی است. کسانی که سال ها به روشی سنتی امور را انجام داده اند، اکنون باید برای اینکه با کامپیوتر کار کنند، از تبلت استفاده کنند یا کار با یک نرم افزار جدید و ساده را یاد بگیرند، مهارت کسب کرده و آموزش ببینند. در این موقعیت برخی افراد بدون اینکه سعی کنند کار با ابزار و تکنولوژی جدید را یاد بگیرند، تلاش می کنند کل کسب و کار را از حرکت به سوی تکنولوژی بازدارند.
برای مثال:
اگر در مسیر اجرای سیستم سازی هستید، جملاتی مانند: « هیچ سیستمی جای آدمی که توی کارش ریش سفید کرده رو نمی گیره» یا مشابه این را شنیده اید. این کارمندان با تجربه، تصور می کنند سیستم قرار است جای آن ها را بگیرد و آن را یک تهدید تلقی می کنند. آن ها امنیت شغلی خود را در خطر می بینند، بنابراین از تلاش جهت همسو شدن با سیستم جدید سر باز می زنند.
4. مقاومت در برابر از دست دادن قدرت
اگر مقاله «سیستم سازی | راهنمای نهایی بهره وری و رشد» را خوانده باشید، به خوبی می دانید که یکی از مزایای سیستم سازی، مستندسازی امور است. موردی که به طرز چشمگیری برخورد سلیقه ای را کاهش می دهد. قبل از سیستم سازی هربار برای تحویل بار باید با مدیریت تماس گرفته می شد و تاییدیه ها به طور شفاهی یا در بهترین حالت توسط انباردار به صورت مکتوب در دفتری ثبت می شد. این روند قدیمی، علاوه بر اینکه زمینه را برای برخورد سلیقه ای کارمندان در تحویل بار، فراهم می کند؛ شما را ملزم به بایگانی انبوهی از کاغذها کرده و احتمال خطا را بسیار بالا می برد.
بنابراین آقای رسولی که قبل از این قوانین انبار را خودش تعیین می کرده، آمار انبار را خودش به صورت مکتوب می نوشته و این آمار را در دسترس خود داشته، اکنون باید به وظایفی که سیستم برایش تعیین می کند، عمل کند و شرح انبار را به صورت سیستمی ثبت کند. بنابراین احساس می کند قدرت و جایگاه خود را از دست داده است. زیرا اکنون باید در برابر عملکردش در انبار پاسخگو باشد و مسئولیت آن را بپذیرد!
5. مقاومت در برابر شفافیت
یکی دیگر از دلایل اصلی مقاومت نسبت به سیستم سازی در کارمندان، ترس از شفافیت امور است. با سیستم سازی تمامی فعالیت های مهم کارمندان ثبت و مستند می شود و در دسترس مدیران قرار می گیرد. بنابراین همه مدیران در لحظه می توانند روند پیشرفت امور را ببینند.
بیایید به انبار برگردیم! آقای رسولی برای تحویل بار باید مطابق سیستم برخورد کند. چرا که می داند اگر خلاف آن عمل کند، مدیران به راحتی متوجه می شوند. بنابراین دیگر نمی تواند از جمله هایی مانند: «فراموش کردم» برای توجیح برخورد سلیقه ای، کم کاری و یا رفتار خارج از چهارچوب خود استفاده کند. بنابراین این شفافیت در امور خوشایند همه کارمندان نخواهد بود!
6. مقاومت در برابر نظارت
به نظر آقای رسولی، سیستم جدید فقط برای کنترل آن هاست. برای کسانی مثل آقای رسولی که عادت دارند به روش خودشان کار کنند. قوانین را خودشان وضع کنند و هر وقت خواستند تغییرش بدهند، سیستم سازی یعنی از دست دادن آزادی عمل. بنابراین شما جملاتی مانند: «این روند جدید آزادی عمل رو از من گرفته!» یا «من با این کنترل سخت گیرانه نمی تونم رشد کنم!» یا «این سیستم داره به من دستور میده چطور کار کنم! خلاقیت چی می شه؟»
چرا که اکنون نمی تواند با هر کدام از مشتری ها یا کارمندان، به طور سلیقه ای رفتار کند و باید تمامی زمان و مراحل خروج و ورد بار را ثبت کند!
7. مقاومت در برابر تغییر
آقای رسولی که کارمندی با سابقه است و سال ها با روش خودش کار کرده؛ هر روز ساعت 8 در محل کار خود حاضر می شده، صبحانه را ساعت 8:30 در محل کار صرف می کرده و تحویل بار را از ساعت 9 به بعد، گاهی هم از ساعت 10 صبح شروع می کرده، ساعت 2 انبار را برای صرف ناهار و (گاهی سیگار) می بسته و راس ساعت 3 آن را باز می کرده است و ساعت 5 عصر محل کار را ترک می کرده، اکنون باید از راس ساعت 8 صبح تحویل بار را شروع کند. ساعت ناهار را به کم تردد ترین ساعت کاری تغییر دهد و در روزهایی با حجم کاری کمتر به بررسی امور انبار بپردازد، به راحتی به سیستم جدید خوش آمد نخواهد گفت. سیستم سازی تهدیدی برای عادت های نهادینه شده، قدیمی و ثابت است.
این افراد مقاومت خود را با جملاتی مانند: «من 20 ساله به این شیوه کار کردم و تا الان مشکلی توی انبار نداشتم.» یا «شما با سیستم می خواید کار بیشتری از ما بکشید» یا «من سال ها با این شیوه کار کردم. سیستم جای تجربه رو نمی گیره» و … نشان می دهند.
8. مقاومت در برابر اجرا
افراد بی انگیزه اگرچه شفاها سیستم سازی را می پذیرند اما در عمل در اجرای آن، با آوردن بهانه های بی شماری تعلل می کنند. جملاتی مثل: « سیستم سازی کار وقت گیریه. ما هفته ی بعد یه قرارداد مهم داریم. حالا ماه بعد اجراش رو شروع می کنیم.»
این افراد عموما مزایای سیستم سازی را درک نکرده اند و احتمالا باور دارند سیستم سازی امری وقت گیر و غیر ضروری ست که همیشه کارهایی مهم تر از آن برای انجام دادن وجود دارد.
9. مقاومت در برابر کار اضافی
مقاومت نسبت به سیستم سازی در برخی کارمندان، می تواند به این علت باشد که اجرای سیستم سازی در گام های اول اغلب با انجام کارهای اضافی برای کارمندان همراه است. این کارهای اضافه اگرچه سنگین یا وقت گیر نیستند، اما می توانند مقاومت ایجاد کنند. چرا که کارمندان ترجیح می دهند در کنار کارهای روزانه سابق خود کار جدیدی را نپذیرند. یک مدیر هوشمند می تواند این چالش را به راحتی با دادن پاداش های اصولی و طبقه بندی شده( پورسانت یا کارانه) حل کند.
9. مقاومت در برابر پیچیدگی
سیستم سازی اگر چه یک راه عالی برای مستندسازی و نقطه عطف پیشرفت کسب و کارهاست، اما باید به طور اصولی طراحی و اجرا شود. بسیار مهم است در طراحی سیستم سازی از شخصی سازیِ بیش از حد و ایجاد پیچیدگی خودداری کنید. چرا که برای کارمندان اینکه برای انجام هر بخش از امور یک پروسه ی طولانی، وقت گیر و غیر ضروری را طی کنند. امری که خوشایند نخواهد بود. سیستم را جوری طراحی کنید که بتواند به ساده سازی کار کارمندان شما کمک کند و در بهینه ترین حالت ممکن خود باشد.
اغلب کارمندان یک تصور غلط از سیستم سازی دارند: «در سیستم سازی باید تمامی فرآیند ها را ثبت کنیم» در حالی که در سیستم سازی فقط فرآیندهای بهینه شده و مهم که انگشت شمار هستند ثبت می شوند.
در صورتی که برای سیستم سازی کسب و کار به یک شخصی سازی بهینه و تخصصی نیاز دارید، می توانید با تیم آریامانا در ارتباط باشید.
مقاومت نسبت به سیستم سازی: بُعد دوم
سیستم سازی کسب و کار از دید مدیران و صاحبان کسب و کار متفاوت است. چراکه آن ها معمولا چشم انداز مشخصی را برای کسب و کار خود در نظر دارند. بنابراین به همسویی سیستم سازی با این چشم انداز بسیار اهمیت می دهند.
برخی از دلایلی که مدیران سیستم سازی را برای کسب و کار خود شروع نمی کنند را به تفکیک ارائه داده ایم:
1. ترس از هزینه و تلاش
پیاده سازی سیستم های جدید می تواند پرهزینه باشد، به ویژه برای کسب و کارهای کوچک و متوسط. تخصیص منابع مالی برای: خرید نرم افزار های بخش های مختلف (مانند حسابداری، ارتباط با مشتریان و …)، ارتقاء سخت افزار، قراردادهای مشاوران متخصص کسب و کار، آموزش و … می تواند یک عمل متعادل کننده ظریف باشد. مدیران و صاحبان کسب و کار می دانند باید این کار را انجام دهند، اما می ترسند که منابع، زمان، بودجه و نیرو انسانی لازم را نداشته باشند. بنابراین به جای برنامه ریزی برای اجرای آن، هیچ کاری انجام نمی دهند. در حالی که همان طور که در مقاله «آغاز سیستم سازی کسب و کار | از کجا شروع کنیم؟» هم شرح دادیم، سازمان ها باید بودجه خود را به دقت ارزیابی کرده و منابع را بر اساس آن تخصیص دهند.
لازم است بدانید اگر پیاده سازی سیستم به درستی مدیریت نشود، صرفه جویی هزینه در کوتاه مدت ممکن است منجر به هزینه های قابل توجهی در بلند مدت شود. بنابراین انجام یک تجزیه و تحلیل کامل، می تواند به شناسایی مناطق بالقوه برای بهینه سازی هزینه، بدون به خطر انداختن اثربخشی پیاده سازی سیستم، کمک کند.
2. ایجاد یک پرونده تجاری متقاعد کننده
بدون یک استراتژی پیاده سازی قوی، اجرای یک سیستم سازی جدید می تواند منابع شرکت را تخلیه کند. ایجاد یک برنامه تجاری قانع کننده از همان ابتدا بسیار مهم است. شما باید دقیقا بدانید هدف شما از این سیستم سازی چیست؟ بازگشت سرمایه با سیستم سازی جدید طی چه مدت زمانی اتفاق می افتد؟ و … تا بتوانید فرآیند سیستم سازی را با اهداف کسب و کارتان همگام کنید. شما باید یک پیش بینی دقیق از بازگشت سرمایه، طول عمر سیستم و بیزینس پلن خود داشته باشید. یک نقشه راه روشن و حرفه ای می تواند مقاومت را تا حد چشمگیری کاهش دهد.
3. تیم مدیریت و ذینفعان
بسیار مهم است که تمامی اعضای تیم مدیریت، ذینفعان و صاحبان رای در کسب و کار، در جریان پرونده سیستم سازی کسب و کار باشند و بر اساس یک چشم انداز منطقی و برنامه ریزی شده تصمیم بگیرند.
ارتباط به همه بخش ها و نقش ها در سیستم سازی را جدی بگیرید. چرا که ما شاهد بودیم بسیاری از پروژه های سیستم سازی کسب و کار به دلیل اینکه همه ذینفعان در بحثهای برنامهریزی گنجانده نشدهاند یا در آن شرکت نداشتهاند، با کمبود بودجه مواجه شدهاند یا در اجرا به مشکل خوردند.
تلاش بیشتر در ابتدای راه باعث کاهش فشار در طول فرآیند اجرا شده و مقاومت نسبت به سیستم سازی را تا حدود زیادی کاهش می دهد. این مورد برای سازمان های کوچک تر با بودجه محدودتر اهمیت بیشتری پیدا می کند. پیدا کردن محدوده مناسب هدف، بودجه و متخصص یک جزء کلیدی است.
4. تغییر نوع ارتباطات جهت دستیابی به ارتباط موثر
ارتباطات موثر و مدیریت تغییر، برای اجرای موفقیت آمیز فرآیند پیاده سازی سیستم سازی کسب و کار بسیار مهم است. سازمان ها باید برای ارائه مزایای سیستم جدید به کارمندان و رسیدگی به نگرانی ها یا سوء تفاهم های آنان هوشمندانه عمل کنند. استراتژیهای مدیریت تغییر، مانند برنامههای آموزشی، کارگاهها و پشتیبانی مداوم، یکی از مواردی ست که جهت دستیابی به ایجاد یک ارتباط موثر به وقتی مضاعف نیاز دارد.
5. امنیت اطلاعات
امنیت داده ها و نگرانی های حفظ حریم خصوصی در پیاده سازی سیستم های کسب و کار بسیار مهم هستند. از آنجایی که سیستمهای جدید اطلاعات حساس را مدیریت میکنند، سازمانها باید از اتخاذ تدابیر امنیتی مناسب برای محافظت در برابر نقض دادهها و دسترسی غیرمجاز اطمینان حاصل کنند. برای مثال ممکن است مدیر یک مجموعه بخواهد برای کمک حسابدار نسبت به حسابدار ارشد مجموعه، دسترسی های محدودتری را در نظر بگیرد. بنابراین بسیار مهم است نقش ها، مسئولیت ها و محدوده ی دسترسی کارمندان به اطلاعاترا از قبل به دقت بررسی و تنظیم کنید.
6. خطاهای ناشی از داده های ناقص یا نادرست
یکی از چالش های مدیران که باعث بروز مقاومت نسبت به سیستم سازی می شود، نحوه انتقال کامل و دقیق داده ها به سیستم جدید است. خطا های ناشی از داده های ناقص یا نادرست، که از سیستم های قدیمی وارد شده است؛ می تواند منجر به هدررفت انرژی و سرمایه شود. ضمن اینکه دقت و صحت جامعه آماری مشتریان نیز مورد هدف قرار می گیرد.
برای مثال:
فرض کنید شما در گذشته شماره همراه مشتریان را به صورت سنتی در یک گوشی موبایل ذخیره می کردید. اکنون در سیستم جدید باید خود را برای انتقال شماره تمامی مشتریان به سیستم جدید آماده کنید. چراکه برای اطلاع رسانی های پیامکی، ایمیلی و … به این داده ها نیاز دارید. بیایید بودجه ای متناسب با ارسال 10 هزار ایمیل در نظر بگیریم. اما اگر تنها اطلاعات 5 هزار از این ایمیل ها درست باشند. بنابراین ما 5 هزار ایمیل نادرست ارسال شده داریم. آماری که می تواند به راحتی اعتبار در دقت عملکرد یک برند را زیر سوال ببرد. راهکار چیست؟
در چنین مواقعی، شما به عنوان مدیر یا صاحب کسبوکار میتوانید در بررسیهای کیفیت و فیلتر دادهها قبل از انتقال سیستم سرمایهگذاری کنید تا احتمال چنین خطاهایی را کاهش دهید. به این ترتیب انتقال یکپارچه و دقیق داده ها در سیستم را جدید تضمین می کنید.
7. استاندارد و رسمی کردن گردش کار
شاید رایج ترین دلیل مقاومت نسب به سیستم سازی در مدیران، چالش استاندارد سازی و رسمی کردن گردش کار، رویه ها و سیستم جدید در بین مشتریان و کارمندان باشد. در یک کسب و کار که محصولی برای فروش ارائه می دهد، تلاش زیادی از سوی مشتری و فروشنده لازم است تا رویکرد خود را هماهنگ کنند. پیاده سازی سیستم جدید، مستلزم سطح مشخصی از بلوغ سازمانی، اراده مدیریتی و آمادگی برای اتخاذ تغییرات است.
8. انتخاب کارمندان مناسب
انتخاب کارمندان مناسب، به خصوص کارشناس فروش حرفه ای از دیگر دغدغه های مدیران است. برای این امر تحقیقات عمیق انجام دهید. معیارهای انتخاب روشنی را تعریف کنید که با نیازهای کسب و کارتان همسو باشد. سهامداران کلیدی را در فرآیند ارزیابی و انتخاب معیارها مشارکت داده و از آنها پیشنهادهای دقیق درخواست کنید. اگر مقاله «جامع ترین وظایف منابع انسانی» را خوانده باشید، می دانید که استخدام کارمندانی مناسب، از وظایف اصلی منابع انسانی ست. اگر کسب و کارتان فاقد واحد منابع انسانی ست، می توانید فرآیند استخدام را برون سپاری کنید.
9. ترس از همگام سازی داده ها
مسائل مربوط به سازگاری سیستم جدید با سیستم های موجود و فعلی می تواند یک دلیل مهم برای مقاومت نسبت به سیستم سازی جدید باشد. برای مثال نرمافزاری که به خوبی با سختافزار فعلی شرکت کار نمیکند و منجر به مشکلات عملکرد یا خرابی سیستم میشود، یک هزینه مازاد را ایجاد می کند.
علاوه بر این، یکپارچه سازی سیستم های متفاوت می تواند یک کار دلهره آور باشد. زیرا ممکن است برای برقراری ارتباط موثر با یکدیگر دچار مشکل شوند. این می تواند منجر به ناهماهنگی داده ها، تاخیر یا خطا در اشتراک گذاری اطلاعات و کاهش کارایی کلی شود. در این بخش به طور جدی باید از مهارت یک متخصص استفاده کرده و داده ها را به بهینه ترین حالت همگام کنید. متخصصان می توانند به شما در همگام سازی داده ها به طور اصولی، انجام آزمایشهای سازگاری کامل، ارتقاء زیرساخت سختافزاری یا در نظر گرفتن راهحلهای نرمافزاری جایگزین کمک کنند.
10. پیش بینی ریسکهای بالقوه
مدیریت اثربخش پروژه شامل شناسایی ریسکهای بالقوه و توسعه برنامههای احتمالی است. این رویکرد پیشگیرانه به سازمان ها اجازه می دهد تا هر گونه مانعی را از قبل و حتی در حین اجرای پروژه پیش بینی و کاهش دهند. شما می توانید با داشتن یک برنامه مدیریت پروژه که به خوبی و به صورت تخصصی آن را تعریف کرده اید، اختلالات را به حداقل برسانید و اجرای موفقیت آمیز آن را تضمین کنید.
اگر برای سیستم سازی کسب و کار خود به دنبال یک برنامه مدیریت پروژه تخصصی هستید، با تیم آریامانا در ارتباط باشید.
در این مقاله، به چالشهای رایجی را که با پیادهسازی سیستمهای جدید پیش میآیند، پرداختیم. در مقاله « نکات طلایی اجرای سیستم سازی که به شما نمی گویند| راهبردهای غلبه بر چالش های اجرایی» نحوه غلبه بر آنها را توضیح دادیم.
نتیجه گیری:
پیاده سازی سیستم های کسب و کار برای سازمان هایی که به دنبال رقابت و پیشرفت در دنیای دیجیتال امروز هستند حیاتی است. در حالی که چالش های مختلفی در این راه وجود دارد، غلبه بر این موانع می تواند کارایی، بهره وری و رشد را بهبود ببخشد.
در فرآیند سیستم سازی بسیار شنیده ایم که مثلا: «آقای رسولی بهترین و قدیمی ترین کارمند من است. بدون آقای رسولی کسب و کار من لنگ می شود»
بعد از شناخت سیستم سازی، کارمندان سخت کوش و وظیفه شناس به خوبی از آن استقبال می کنند. آنها به طور مستمر برای ارتقای خود و رشد خلاقیتشان تلاش می کنند، در حالی که کارمندانی که از کار فراری هستند، به دنبال راهی برای فرار از سیستم می گردند. بنابراین سیستم سازی شما را با بهترین و بدترین کارمند شما آشنا خواهد کرد.
شما با سیستم سازی وظایف روزانه کسب و کار خود، این اطمینان را ایجاد می کنید که کارمندان همیشه الگویی برای انجام وظایف خود دارند. به این ترتیب علاوه بر اینکه هربار آن را به درستی انجام خواهند داد، وابستگی به حضور 24 ساعته شما را متعادل می کند. همچنین شما را برای رسیدگی به امور مدیریتی آزاد می گذارد.
ما دوست داریم چالش های شما را بهتر بشناسیم!
چالش در کسب و کار؟ ما آنها را نه به عنوان موانع، بلکه به عنوان فرصت هایی برای تحول می بینیم. مسیر منحصر به فردی که روبروی شماست، با مشاوره رایگان با تیم توسعه آریامانا شروع می شود.
دیدگاهتان را بنویسید