نگاه اول به پروژه

پروژه کوچینگ آکادمی زبان نیما عطار در شهرستان دزفول را می توان به عنوان یکی از پروژه های جذاب سال 1402 تیم آریامانا عنوان کرد. این مجموعه به مدیریت آقای نیما عطار اختصاصا در حیطه تدریس حرفه ای زبان انگلیسی برای بزرگسالان فعالیت می کند. 

آکادمی زبان عطار

بیزینس کوچینگ

دزفول- خیابان شریعتی

دید کلی پروژه

آکادمی زبان نیما عطار در طی سابقه فعالیت حدود یک دهه ای خود و ارائه خدمات آموزشی به بیش از چند هزار زبان آموز، خدمات آموزشی خود را با متدی نوین، کاربردی و اثرگذار به مردم شهرستان دزفول ارائه می دهد. این مجموعه ی فعال و پویا، جهت گسترش دایره ی خدمات خود، بالا بردن کیفیت خدمات و حفظ کیفیت موجود، سیستم سازی، تشکیل دپارتمان تخصصی، سیاست گذاری در بخش مارکت و تبلیغات، مباحث انگیزشی پرسنل و … همکاری خود را با تیم توسعه کسب و کار آریامانا آغاز نمود.

چالش ها

چشم انداز مدیر این مجموعه، ارائه تدریسی با کیفیت و آموزشی نتیجه بخش برای زبان آموزان با متدی اجرایی و ویژه بود. بنابراین فرایند استخدام نیرو اداری در چنین محیط آموزشی که استانداردهای بالایی برای جذب و استخدام دارد، یکی از اولین و در عین حال کلیدی ترین گام های این پروژه بود. گامی که به چالشی قابل توجه در روند اجرا و زمانبندی از پیش تعیین شده پروژه تبدیل شد. اما چرا؟

همانطور که پیش تر در مقاله «منابع انسانی، ضرورت یا تشریفات؟» اشاره کردیم، کارمندان سرمایه های انسانی یک کسب و کار هستند. مدیر مجموعه با آگاهی عمیقی که از اهمیت منابع انسانی و نیروها در مسیر پیشرفت کسب و کار داشتند، حساسیت ویژه و استاندارد بالایی را برای استخدام پرسنل خود لحاظ کردند. بنابراین تکمیل نیروهای انسانی و فرایند استخدام به طول انجامید. در نتیجه گام های بعدی پروژه که شامل آموزش نیروهای جدید، تیم سازی و … بود نیز بیش از چند ماه به تعویق افتاد.

 

اما چطور از این چالش عبور کردیم؟

 

چالش را به فرصت سرعت قدرت تبدیل کردیم!

همانطور که در مقاله «کوچینگ کسب و کار، یک انتخاب یا نیاز؟» به طور کامل شرح دادیم، کوچینگ کسب و کار یک تجربه شخصی سازی شده است و یک کوچ حرفه ای باید در شرایط مختلف عملکردی بهینه شده و کاربردی در جهت مدیریت شرایط به وجود آمده داشته باشد. مدیریت درست زمان یکی از مهارت های مهم مدیریتی است.

در نگاهی کوتاه برخی از اقداماتی که در این بازه ی زمانی به وجود آمده، انجام شد را بررسی می کنیم:

نرم افزار حسابداری

با استقرار نرم افزار حسابداری در مجموعه، ثبت نام زبان آموزان و پیگیری مالی و پرداخت های آن ها در بخش مالی حسابداری آکادمی به صورت سیستمی فعالیت خود را در چهارچوب تعیین شده ادامه داد.

مزیت رقابتی

مزیت های رقابتی آکادمی زبان نیما عطار با برگزاری جلسات متعدد کشف و تعریف شد. این مزیت ها به خصوص برای استفاده در تبلیغات و تولید محتوای مجموعه اهمیت خود را نشان داد.

پکیج و محصولات

طراحی محصولات آموزشی و قیمت گذاری اصولی همگام با سیاست های مدیریتی اقدامی چند بعدی و تخصصی ست که موارد بسیاری در اجرای آن مد نظر قرار گرفت. پس از ساعتها جلسه تخصصی و بحث موفق شدیم یک ساختار قدرتمند قیمت گذاری و اصولی را در این مجموعه پایه گذاری کنیم.

انگیزش کارکنان

افزایش و حفظ انگیزش کارکنان نکته ای مدیریتی ست که در مقالات آریامانا، بسیار به آن پرداخته شده است. طراحی سیستم پورسانت برای کارکنان و مدرسان مجموعه بعد مالی این امر را به طور کامل پوشش داده است.

شرح کار پرسنل

اگر مقاله ی «جامع ترین لیست وظایف منابع انسانی» را مطالعه کرده باشید، به خوبی می دانید طراحی دقیق شرح وظایف کارکنان کسب و کار شما به طور شخصی سازی شده، امری تخصصی و ضروری ست.

با تدوین شرح کار کارکنان در این فرصت، نیروهایی که در نهایت مراحل استخدام را تا انتها طی کردند، بلافاصله پس از استخدام و بدون فوت وقت کار خود را در آکادمی زبان نیما عطار با شرح وظایف مشخص و دقیق آغاز کردند.

بسیار حائز اهمیت است در یک پروژه کوچینگ، مدیر مجموعه و کوچ، دو بال بزرگ موفقیت هستند و اجرای این اقدامات همسو با مدیریت مجموعه امکان پذیر گشت. در طی این همکاری مدیر توانمند مجموعه جناب آقای نیما عطار با تمام توان و انرژی همراه و همفکر تیم کوچینگ بودند.

در مقاله «افزایش انگیزه کارکنان با 18 استراتژی» از تاثیر باورهای مثبت یک مدیر بر کسب و کار صحبت کردیم. موردی که در این پروژه به وضوح اهمیت خود را ثابت کرد. روحیه مثبت، قوی و پویا مدیر مجموعه و همراهی شانه به شانه ایشان با تیم کوچینگ آریامانا، بستری مناسب را جهت استفاده ی تکنیکی از زمان به وجود آمده در جهت اجرای گام هایی دیگر را ایجاد کرد.

نتایج ما را به شما معرفی می کنند!

15 سال سابقه در خدمات بیزینس کوچینگ

نتایج زیر بخشی از تاثیرات پروژه بیزینس کوچینگ در آکادمی زبان نیما عطار بوده است:

ایجاد یک فرمول دقیق در قیمت گذاری دوره ها

ایجاد سیستمی برای دریافت نظرات زبان آموزان

سیستم سازی فرآیندهای روتین آکادمی

فعالسازی نرم افزار تخصصی حسابداری و مالی

فعال سازی بخش تولید محتوا حرفه ای آکادمی

ایجاد شفافیت در مدل درآمدهای مازاد همکاران

دیگر اقدامات پروژه

تیم سازی

همه ی کسانی که مقاله «آموزش تیم سازی حرفه ای | جامع ترین اصول تیم سازی» را مطالعه کرده اند، به خوبی با تیم سازی، اهمیت و چالش های آن آشنا هستند. در این مرحله با کشف دپارتمان ایده آل مدیریت، ساختار کسب و کار را طراحی کردیم. با استقرار سیستم ارزیابی پرسنل حواشی ناخواسته جاری در مجموعه تا حد بسیار زیادی کاهش یافت که در نتیجه مسیر پیشرفت برای رسیدن به اهداف مدیر آکادمی هموارتر شد.

سیستم سازی

با استقرار و آموزش نرم افزار CRM پیگیری امور مربوط به تمامی زبان آموزان و مشتریان، ارزیابی پرسنل و اطلاع رسانی، نظرسنجی ها و ارتباط قدرتمند با مشتریان کاملا سیستمی و مستند شد.

آموزش پرسنل

جهت بهره وری از سیستم و آموزش تکنیک های فروش به کارکنان مجموعه آموزش های لازم در جلسات متعدد انجام پذیرفت.

آموزش مدیریت

صفر تا صد فرایند استخدام از جمله نحوه ی انتشار آگهی، مصاحبه ی حضوری و تلفنی و … یکی از آموزش هایی بود که در بخش مدیریتی اجرا شد.

آیا این همه ی اقدامات انجام شده در آکادمی نیما عطار می باشد؟ تمامی این اقدامات در همه ی پروژه ها اجرا می شوند؟

خیر. با توجه به رعایت اصل امانت داری و اصول اخلاق کاری، از ارائه لیست کامل اقدامات و گزارش دقیق پروژه بیزینس کوچینگ آکادمی زبان نیما عطار معذوریم. ضمن اینکه همه ی فعالیت هایی که در هر پروژه انجام می شوند به طور دقیق ثابت و مشابه یکدیگر نیستند. اقدام ها و طول مدت پروژه با توجه به مواردی که در مجموعه نیاز به بهبود دارند، نیاز مجموعه به نیروی جدید، ایجاد بخش های جدید در مجموعه، اهداف مدیر کسب و کار و کلیه اقداماتی که در جلسه عارضه یابی به طور کامل بررسی می شوند، متفاوت خواهند بود. بنابراین اگر برای مجموعه خود نیاز به مشاوره دارید، جهت دریافت عارضه یابی اختصاصی و رایگان فرم زیر را پر کرده و منتظر ارتباط کارشناسان تیم آریامانا باشید.

1

تکمیل فرم

2

ثبت درخواست

3

ارتباط کارشناس