جستجو برای:
سبد خرید 0
  • حساب کاربری من
  • دوره های آموزشی
  • بیزینس کوچینگ
  • پروژه ها
  • مشاوره
  • وبلاگجدید
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • مدرسان
جستجو کردن
  • بیزینس کوچینگ
  • خدمات
    • مشاوره
    • همگام با مدیر
    • بیزینس میتینگ
    • تحلیل آنلاین کسب و کار
    • دوره های آموزشی
  • پروژه ها
  • وبلاگ
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • بیزینس کوچینگ
  • خدمات
    • مشاوره
    • همگام با مدیر
    • بیزینس میتینگ
    • تحلیل آنلاین کسب و کار
    • دوره های آموزشی
  • پروژه ها
  • وبلاگ
  • تماس با ما
  • درباره ما
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

وبلاگ

آریامانا > وبلاگ > آموزشی > افزایش انگیزه کارکنان با 18 استراتژی

افزایش انگیزه کارکنان با 18 استراتژی

آموزشی، سیستم سازی، کسب و کار، منابع انسانی

فهرست مطالب

یادگیری تکنیک های حفظ و افزایش انگیزش کارکنان برای تمامی سازمان ها ضروری ست. فرقی هم نمی کند که کسب و کار شما چیست؟ حفظ و افزایش انگیزه کارکنان در همه ی کسب و کارها اعم از بخش خصوصی و دولتی، ضروری ست. زیرا وقتی بدانید چگونه به کارکنان انگیزه دهید، بهترین نتیجه را از آنها خواهید گرفت. کارکنان شاد مولدتر هستند و احتمال بیشتری برای ماندن در شرکت دارند تا اینکه به دنبال شغل دیگری در جای دیگری بگردند. پیشنهاد می کنم قبل از خواندن این مقاله، جهت استفاده از استراتژی های لازم جهت افزایش انگیزه ی کارکنان این مطلب را مطالعه کنید.

18 استراتژی افزایش انگیزه کارکنان

1. فرهنگ سازمانی و تیمی را بهبود بخشید

اهمیت کار تیمی در چنین موقعیت هایی جلوه پیدا می کند. کار تیمی همچنین فرصتی عالی برای ایجاد یک تعامل اجتماعی مفید در محل کار است. فعالیت های گروهی باعث افزایش بهره وری و تقویت روحیه و ایجاد حس تعلق در کارکنان می شود و بستر را برای به اشتراک گذاری دانش و ایده ها فراهم می کند. کار به عنوان تیم تضمین می کند که همه احساس ارزشمندی می کنند و در دستیابی به یک هدف نقش دارند. کار تیمی کلید بهبود انگیزه کارکنان است.

فرهنگ سازمان از بالا شروع می شود و به پایین فیلتر می شود. به عبارتی شما به عنوان مدیر سازمان باید الگوی کاری مناسبی برای کارکنان خود باشید و چهارچوب های مشخصی برای فرهنگ مثبت کاری ایجاد کنید.

 

محیط کار مدرن و پویا
محیط کار مدرن و پویا یکی از راهبرد های افزایش انگیزه کارکنان است

2. محیط کاری مدرن و پویا ایجاد کنید

یکی از راهبردهای انگیزشی حیاتی، محیط کار است. یک محیط کاری پویا و مثبت زمینه را برای ایجاد احساس تعلق خاطر و رضایت کارکنان شما هموار می کند. این امنیت و رضایت کمک می کند تا کارکنان روی کار خود تمرکز کرده و از 100 درصد پتانسیل خود جهت دستیابی به اهداف سازمان استفاده کنند. چنین محیطی این امکان را فراهم می کند که برای جلسات منظم، ایجاد ارتباط شفاف و آسان بین مدیران و کارکنان، فعالیت های گروهی و ترویج همکاری مثبت اقدام نمایید.

3. یک پلتفرم انگیزشی برای کارکنان فراهم کنید

یکی دیگر از استراتژی‌های کلیدی افزایش انگیزه کارکنان، ارائه پلتفرمی است که همه بتوانند از ان استفاده کنند. برای تبادل اطلاعات و نامه های اداری از آن استفاده کنند، اطلاعات پروژه ها و کار را به صورت منظم آپدیت نگه دارند و با بقیه ی اعضای تیم همکاری کنند.

این یک راه مطمئن برای ایجاد ارتباط و تعامل بین کارکنان، ارتقای انگیزه آن ها، توسعه تیم سازی و مشارکت دادن افراد در کارشان است.

4. نوآوری و خلاقیت را تشویق کنید

به خلاقیت کارکنان خود بها بدهید و نوآوری را تشویق کنید. به یاد داشته باشید فقط به این دلیل که شخصی در قسمت اداری یا بخش فنی کار می کند به این معنی نیست که ایده های نوآورانه ای ندارد.

با دعوت از آنها برای ارائه ایده برای محصولات جدید، نام تجاری یا لوگو، انگیزه مشارکت کارکنان را تشویق کنید و به آن ها احساس ارزشمندی بدهید. برای مثال به کسی که بهترین ایده را برای طراحی لوگو می دهد جایزه بدهید. به این ترتیب به کارکنان خود نشان می دهید که مهارت هایی غیر از مهارت هایی که برای آن استخدام شده اند، به رسمیت شناخته شده و ارزش گذاری می شود.

5. سپاسگزاری کنید

قدرت سپاسگزاری را در ایجاد احساس مثبت و سازنده در افراد دست کم نگیرید. این کلمات ساده تا حد زیادی باعث ایجاد انگیزه شده و نشانه ی قدردانی شما است. شما می توانید قدردانی خود را با پاداش های بیرونی مثل روزهای تعطیل اضافی، کوپن، خدمات متفرقه مخصوص کارکنان، پاداش های نقدی و … نیز نشان دهید.

6. کار خوب را تشویق کنید

وقتی کسی به ما می‌گوید کار خوبی انجام داده‌ایم و ما را تشویق می کند، انگیزه ی ما برای انجام کارای خوب بیشتر می شود. وقتی بدانیم از ما قدردانی می شود، انگیزه ما بالا رفته و یک دلیل مثبت برای انجام امور داریم. این کار به مرور اعتماد به نفس کارکنان شما را افزایش می دهد.

 

شفاف بودن اهداف سازمان
واضح و شفاف بودن اهداف شرکت این فرصت را به کارکنان می دهد که به صورت هدفمند تلاش کنند.

7. اهداف شرکت را واضح بیان کنید

یکی دیگر از عوامل افزایش انگیزه کارکنان، تعریف واضح اهداف شرکت است. به این ترتیب کارمندان تصویر بزرگتری از آینده ی کاری خود پیدا کرده و اهمیت وظایف خود را در دستیابی به اهداف سازمان درک می کنند.

اگر یک کارمند بداند که چرا کار خود را انجام می دهد و وظایف او چگونه به اهداف شرکت کمک می کند، در نقش خود احساس اطمینان می کند و کارآمدتر، موثر تر و هدفمندتر کار خواهد کرد.

 

مشخص کردن قوانین پاداش و پورسانت
مشخص کردن قوانین پاداش و پورسانت انگیزه کارکنان شما را افزایش خواهد داد

فراگیران می توانند این آموزش ها را در حال حرکت، دقایقی قبل از جلسات، در قطار و …  دریافت کنند. می توان گفت «آموزش خُرد» از زمان های کوچک صرف شده فراگیران، برای آموزش استفاده می کند و یادگیرنده را با اطلاعاتی که بعید است منجر به تغییرات ارزشمندی در رفتار و مهارت شود، بیش از حد گیج نمی کند.

8. قوانین پاداش و پورسانت را مشخص کنید

هنگامی که سیستم پورسانت و پاداش مشخص و قانون مندی برای فعالیت های کاری کارکنان وضع شود، آن ها به خوبی می دانند در ازای هر کاری درآمدشان چه تغییری می کند. از خود بپرسید اگر پاداشی برای فعالیت مثبت و سازنده ی یک کارمند در نظر گرفته نشود، چه دلیلی برای کار بیشتر دارد؟!

طراحی و اجرای این قوانین علاوه بر اینکه انگیزه کارکنان را افزایش می دهد، باعث رعایت عدالت در بین تمامی کارکنان می شود. همچنین شرایط را برای ایجاد رقابتی دوستانه و مثبت فراهم می کند.

9. باورهای مثبت را در خود تقویت کنید

قدرت باورهای خود را دست کم نگیرید. تاثیر شما به عنوان مدیر مجموعه بر کارکنانتان غیر قابل انکار است. تقویت باورهای مثبت و حذف باورهای منفی، قدرت حل مسئله را در شما افزایش می دهد. اگر مشکلی وجود داشته باشد، یک مدیر با ذهن مثبت می تواند آن را با صرف یک فنجان قهوه، دوری از خیال بافی های منفی و تمرکز روی راهکارها حل کند. مثبت اندیشی شما به عنوان مدیر سازمان، می تواند سطح انگیزه کارکنان را به طور چشمگیری افزایش دهد.

هرگز در مقابل کارکنان از مشکلات و مسائل پیچده ای که با آن مواجه هستید صحبت نکنید. شما به عنوان مدیر الگوی عاطفی و ذهنی کارمندان هستید. اگر چهره و کلام شما نشانه ای از نا امیدی و یاس داشته باشد، این حس به سرعت در کل سازمان شما منتقل خواهد شد.

 

با هر یک از کارکنان خود اهداف مشخصی را سازمان دهی کنید
با پیگیری اهداف به صورت طبقه بندی شده، افزایش انگیزه کارکنان را تضمین کرده اید.

 

10. با هر کارمند اهداف منظمی بسازید

برای تعیین اهداف تا بررسی های سالانه منتظر نمانید و هدفگذاری سازمان خود را به سالی یکبار محدود نکنید. اگر به طور منظم اهداف فردی هر کارمند را تعیین کنید، آنها احتمالاً سطح بالایی از انرژی و تعهد را به کار خود اختصاص می دهند. به این ترتیب کارکنان به طور مداوم برای رسیدن به اهداف خود انگیزه دارند، به خصوص اگر پاداش دریافت کنند.

این همچنین راهی کارآمد برای شناخت کارمندان است که باعث می شود احساس کنند مدیرشان به عنوان یک شخص به آنها احترام می گذارد.

  1.  

11. کارکنان را در تصمیم گیری ها بگنجانید

گوش شنوا داشته باشید! شنیدن یک مهارت است. مهارت گوش دادن را در خود تقویت کنید و به نظرات کارکنان خود هنگام تصمیم گیری ها گوش دهید. به این ترتیب انگیزه و مشارکت درونی را در آن ها افزایش دادید. آن ها برای ارائه نظرات خود در تصمیم گیری های بعدی، به طور پیوسته برای ایده ای جدید تلاش کرده و دانش خود را افزایش خواهند داد تا همواره بتوانند نظراتی تخصصی تر، کارآمد تر و مناسب تری به شما بدهند. به این ترتیب شما انگیزه را برای بهبود مهارت آن ها بالا می برید.

این مورد می تواند به شیوه های مختلفی اجرا شود. برای مثال می توانید برای تصمیمات بزرگ یک نظرسنجی طراحی کنید یا شیوه ای همیشگی برای دریافت ایده ها و نظرات کارکنان در نظر بگیرید.

 

با دریافت بازخورد از کارکنان خود به آن ها نشان دهید نظراتشان ارزشمند است و انگیزه کارکنان خود را افزایش دهید
دریافت بازخورد از کارکنان

12. از کارمندان بازخورد بخواهید

اگر بازخورد و نظر کارکنان خود نسبت به سیستم پورسانت دهی، پاداش های داده شده، پلتفرم ارتباطی با مدیران، تیم های ایجاد شده، برنامه ریزی های تعیین شده و هر آنچه در سازمان شما تاثیرگذار است را از آن ها نخواهید، پس چطور می توانید کارآمدی این موارد را بررسی کنید؟

شما با دریافت بازخورد از کارکنان در مورد هر کدام از این موارد، به سرعت چالش ها، مشکلات و بهره وری تصمیمات اجرا شده را ارزیابی کرده و به راحتی می توانید جهت افزایش راندمان امور سازمان خود را ارتقا دهید.

و فقط بازخورد نخواهید! نشان دهید که گوش کرده اید و نظرات آن ها را در نظر گرفته اید. قطعا این امر باعث می شود که کارمندان احساس کنند، بخش مهمی از شرکت هستند.

13.برنامه های افزایش انگیزه را شخصی سازی کنید

پول و پاداش های مادی همیشه کارمند را تشویق نمی کند که سخت تر کار کند. البته کمک می کنند، اما همه به یک شکل انگیزه ندارند. برخی افراد احساس می کنند مسیر شغلی آنها مهمتر از مشوق های مالی است.

هر فردی که در یک شرکت کار می کند تیپ شخصیتی و علایق متفاوتی دارد. ممکن است نسبت به موضوعی حساس یا از چیزی متنفر باشد. یک مدیر توانمند و باهوش معمولا با کارمندان خود به شیوه شخصی سازی شده رفتار می کند. البته این به معنای تبعیض قائل شدن بین کارمندان و دادن امتیازات خاص به آنها نیست. این معنی برخورد متناسب با خصوصیت های فردی آنهاست. میتوانید با استفاده از سوالات تخصصی علاقمندی ها، عادت ها و حساسیت ها کارکنان خود را شناسایی و جای مناسبی ثبت کنید. طبیعتا با در نظر گرفتن این نکات میتوانید ارتباط بهتر و موثر تری با کارمندان خود برقرار کرده و انها از کار کردن در کنار شما بیشتر از هر جای دیگری لذت خواهند برد.

14. یک تعادل آسان بین کار و زندگی ایجاد کنید

ایجاد تعادل بین زندگی شخصی و کار بسیار مهم است. ما فرزندان، والدین، شرکا، تحصیلات داریم. کارفرمایی که این را درک کند و اجازه دهد که تعطیلات و مرخصی عادلانه برای مسائل شخصی باشد، به کارکنانش انگیزه می دهد.

هنگامی که تعادل مناسب بین کار و زندگی به دست آید، کارمندان می توانند روی کار خود تمرکز کنند زیرا نگران مسائل خارجی و شخصی خود نیستند. بنابراین آن ها می توانند مسائل شخصی خود را پشت در بگذراند و با تمرکز روی کار خود تمرکز کنند، زیرا اطمینان دارند که برای رسیدگی به مسائل شخصی خود فرصتی عادلانه مانند مرخصی های مشخص شده دارند.

 

با توسعه مسیرهای شغلی کارکنان در سازمان خود، افزایش انگیزه کارکنان خود را تضمین کنید.
با توسعه مسیرهای شغلی کارکنان در سازمان خود، مسیر پیشرفت را روشن کرده و افزایش انگیزه کارکنان خود را تضمین کنید.

15. مسیرهای شغلی کارکنان را توسعه دهید

افراد زمانی احساس انگیزه می کنند که مسیری مشخص برای پیشرفت شغلی داشته باشند. کارکنان وقتی بدانند هنگامی که بهترین خود را ارائه دهند، جایگاه شغلی شان در سازمان ارتقا می یابد، هدفمند و با انگیزه تلاش خواهند کرد. این امر یک چشم انداز روشن برای پیشرفت شغلی به آن ها می دهد.

 

آموزش منظم و اصولی یکی از راه های افزایش انگیزه کارکنان است.
آموزش منظم و اصولی در یک سازمان یکی از راه های مطمئن برای افزایش انگیزه کارکنان است.

16. آموزش منظم ارائه دهید

آموزش همانقدر که می تواند الهام بخش باشد، همان قدر هم می تواند یک استراتژی چند وجهی و عالی برای یک سازمان باشد. شما با در نظر گرفتن برنامه ی آموزشی برای سازمان خود، علاوه بر این که انگیزه ی کارکنان خود را بالا می برید، مهارت آن ها را ارتقا می دهید. نتیجه ی این افزایش مهارت، ایجاد یک تیم حرفه ای و یک سازمان تخصصی برای شماست.

همچنین این آموزش ها زمانی که یک نیروی جدید به سازمان خود اضافه کرده اید، مانند یک راهنما عمل کرده و سرعت انطباق نیروی جدید با سازمان شما را بالا می برد. آموزش منظم و اصولی علاوه بر اینکه اعتماد به نفس کارکنان شما را افزایش می دهد، اعتبار برند سازمان را نیز بالا می برد.

در صورتی که برای ایجاد یک برنامه ی آموزشی در کسب و کار خود نیاز به مشاوره یا راهنمایی داشتید، می توانید با تیم آریامانا تماس بگیرید.

17. به کارکنان استقلال بدهید

به افراد اعتماد کنید تا کارهایشان را بدون بررسی و حضور مداوم شما انجام دهند. یک مدیر موثر در عین حفظ استقلال کارکنان، فضای مناسبی را جهت ارائه راهنمایی به آن ها فراهم می کند. به این ترتیب کارکنان می دانند برای انجام یک کار تنها هستند، پس احساس استقلال کرده و تصمیم می گیرند. در عین حال که می دانند شما در دسترس هستید.

اطلاع رسانی امور سازمان، یکی از اقدامات افزایش انگیزه کارکنان است.
اطلاع رسانی امور سازمان، یکی از اقدامات افزایش انگیزه کارکنان است.

18. اطلاعات را به اشتراک بگذارید

اطلاع رسانی اطلاعات امور سازمان و صحبت درباره ی آن ها با کارکنان باعث می شود آن ها احساس کنند عضوی از سازمان هستند. شما می توانید همه چیز را در مورد کسب و کار خود به کارکنان بگویید! مگر در دو حالت:

  1. امور محرمانه: مواردی که از حساسیت بالایی برخوردارند و اطلاع رسانی آن ها اهداف سازمان را به خطر می اندازد.
  2. تضعیف روحیه: مواردی که بیان آن ها روحیه ی کارکنان را تضعیف کرده و انگیزه ی آن ها را کاهش می دهد.

بهترین اقدام چیست؟

حقیقت این است که هر چقدر هم سعی کنید فرهنگ سازمانی حرفه ای ایجاد کنید، کارکنان خود را درک کنید، شرایط ارتقا و امنیت شغلی را بهبود دهید و به طور کلی یک محیط کاری فوق العاده برای استعداد های خوب و کارکنان حرفه ای ایجاد کنید، باز هم به دلایل مختلفی کارکنان بی انگیزه خواهید داشت.

بنابراین داشتن کارکنان بی انگیزه در هر کسب و کاری یکی از اتفاقات اجتناب ناپذیر است. آن چه اهمیت دارد نحوه برخورد مناسب با این کارکنان است. این امور زیر مجموعه ای از مهارت های منابع انسانی است. بنابراین پیشنهاد می کنم ابتدا مقاله ی «لیست جامع وظایف منابع انسانی» را مطالعه فرمایید.

اگر می خواهید مدیریت صحیحی در این مواقع داشته باشید، برای تقویت مهارت خود در این زمینه این مقاله را تا انتها بخوانید.

 

1. ارزیابی عملکرد او را جمع آوری کرده و به او گزارش کنید

ممکن است این فرد اصلا اطلاعی از راندمان پایین و انگیزه ی کم خود نداشته باشد و از وضعیت بهره وری کاری خود بی اطلاع باشد. بنابراین در قدم اول ارزیابی عملکرد کارمند مورد نظر را جمع آوری کرده و به او گزارش دهید. پس مهم است که سیستم ارزیابی دقیقی برای کارکنان خود داشته باشید. اگر برای طراحی و اجرای یک سیستم ارزیابی دقیق و کارآمد در کسب و کار خود به مشاوره و راهنمایی نیاز دارید، با تیم آریامانا در ارتباط باشید.

2. واضح و مقتدر مشکل را بیان کنید

از صحبت غیر مستقیم و با کنایه خودداری کنید. جلسه ای خصوصی با او ترتیب دهید و واضح، دقیق، صریح و مودبانه به او بگویید که کدام رفتارش قابل قبول نیست؟ مقتدرانه عنوان کنید کدام عملکردش خلاف قوانین، سیاست های کاری، منافع و فرهنگ سازمان است.

در نظر داشته باشید طرز بیان شما در عین صراحت نباید موجب دلخوری شود. با احتیاط و ظریف عمل کنید. به یاد داشته باشید شما باید نشان دهید که در حال تلاش جهت پیشرفت کارمند و سازمان هستید. بنابراین ابتدا نقاط قوت او را بیان کنید تا کارمندتان حالت تدافعی به خود نگیرد. سپس مواردی که نیاز به بهبود دارند را مشخص کنید. در پایان از او تشکر کنید. مطمئنا چنین برخوردی حرفه ای و مناسب است و بازدهی بالاتری خواهد داشت.

3. گوش دهید، گوش دهید، گوش دهید!

اکنون که مشکل را بیان کردید، فرصت صحبت کردن دهید و به صحبت های کارمندتان با دقت و بی طرفانه گوش دهید. در بسیاری از موارد در صورتی که به سرعت بی انگیزگی کارمند تشخیص داده شود و با آن رسیدگی شود، تنها با ایجاد فرصتی برای صحبت کردن با کارمندتان، این مشکل برطرف می شود. شاید مشخص شود مشکل پیش آمده مستقیما تقصیر کارمند شما نیست و عاملی خارجی باعث ایجاد آن است که شما از آن بی اطلاعید. شاید متوجه شوید علاقه ی شخصی آن فرد به فعالیتی دیگر است و همین امر بهره وری او را کاهش داده است.

اغلب کارمندان در این گفتگو علت کاهش انگیزه ی خود را بیان می کنند. گوش دهید تا بتوانید علت را کشف کنید و در جهت رفع آن تلاش کنید.

4. مستند سازی را جدی بگیرید

بسیاری از مدیران تصور می کنند اگر مشکلات را با کارکنان خود در میان نگذارند، این مشکلات خود به خود از بین می روند. آن ها به دلیل خیرخواهی نابجایی که نسبت به کارمند خود دارند، از مستند سازی امور خودداری می کنند. زیرا نمی خواهند یک رویکرد منفی نسبت به آن ها داشته باشند. در نظر داشته باشید مهم است مدرک معتبر داشته باشید، تا در صورت لزوم بتوانید به صورت قانونی، بدون اینکه خدشه ای به سازمان شما وارد شود، عذر کارمند خود را بخواهید. یک مدیر با تجربه می داند که مستند سازی امور جزوی از فرهنگ سازمانی صحیح است، نه یک جبهه گیری منفی نسبت به کارمند.

5. ثابت قدم باشید

در برخورد با این مسئله ثابت قدم باشید. وقتی عنوان کردید از عملکرد خاصی ناراضی هستید، پس همیشه ناراضی باقی بمانید! نظر خود را در شرایط مختلف تغییر ندهید. کارمندان پیش از این که به حرف های شما توجه کنند، به واکنش شما توجه می کنند.

بنابراین با زیر نظر گرفتن واکنش و برخورد شما، در صورتی که متوجه شود در نارضایتی خود ثابت قدم به نظر نمی رسید، انگیزه و دلیل خود را برای بهبود عملکرد خود از دست می دهد. به عنوان مدیر، استاندارد و چهارچوب مشخصی را برای این مورد تعریف کنید و به آن پایبند باشید.

6. ضرب الجعل مشخص کنید

عنوان کنید برنامه شما به عنوان مدیر در صورتی که این عملکرد ادامه پیدا کند چیست؟ بازه ی زمانی مشخصی را در نظر بگیرید و شفاف مشخص کنید اگر تا مدت مشخص شده، به راندمان تعیین شده نرسد، چه پیامدی در انتظارش خواهد بود. اگر کارمندی بداند عملکرد پایینش عواقبی به دنبال ندارد، چرا باید جهت بهبود عملکردش تلاش کند؟

7. از جایگزین کردن کارکنان خود نترسید

اخراج کارکنان آخرین اقدامی ست که باید به آن فکر کنید. اما اگر به این نتیجه رسیدید که باید اجرا شود، آن را به درست ترین شیوه ی ممکن انجام دهید. از بهانه تراشی، تعویق یا محول کردن آن به شخص دیگری خودداری کنید.

مد نظر داشته باشید شاید کارمند شما برای این جایگاه شغلی در سازمان شما مناسب نباشد و استعداد و موفقیتش در موقعیت شغلی و سازمانی دیگر باشد.

بنابراین اگر در قبالِ کارمندی که درست کار نمی‌کند رویکرد یک مدیر موثر را اتخاذ کنید، دیگر نگران نتیجه رفتار و نوع برخورد خود نخواهید بود زیرا می‌دانید که با تمام وجود تلاش کرده‌اید تا شرایط را تغییر دهید.

خودمانی:

دلایلی که افراد یک سازمان را برای کار کردن و وفادار ماندن انتخاب می‌کنند، به اندازه خود نیروی کار متنوع است. با این حال، محرک‌های اصلی اغلب شامل فرهنگ حرفه ای سازمان، فرصت‌هایی برای ارتقای شغلی، پاداش‌ها و تعادل سالم کار و زندگی است. شرکت هایی که این جنبه ها را در اولویت قرار می دهند تمایل به جذب و حفظ استعدادهای برتر دارند.

و در پایان:

افزایش انگیزه کارمندی که انگیزه ی خود را از دست داده است، یک شبه محقق نمی شود. این کارمند به تدریج انگیزه خود را از دست داده است و به تدریج هم انگیزه ی خود را به دست می آورد. مد نظر داشته باشید ممکن است هیچوقت هم مجدد انگیزه خود را باز نیابد.

نکته ی بسیار مهمی که به عنوان صاحب یک کسب و کار یا مدیر یک سازمان باید به آن ایمان داشته باشید این است که نباید با کارکنان خود سر جنگ داشته باشید. معجزه یک ارتباط سالم و دوستانه را دست کم نگیرید. به یاد داشته باشید هدف شما کنترل آن ها یا زورگویی به آن ها نیست. بلکه هدف پیشرفت دو جانبه کارکنان و سازمان در جهت دستیابی به اهداف کسب و کار است.

طرز برخورد شما به عنوان مدیریت که در راس امور است؛ می تواند شرایط را بهبود دهد یا ویران کند. بنابراین در صورتی که در کسب و کار خود نیاز به پشتیبانی و مشاوره دارید با تیم آریامانا در ارتباط باشید.

نویسنده: تیم تحریریه آریامانا
قبلی اصول حرفه ای افزایش انگیزه کارمندان
بعدی سیستم سازی کسب و کار| راهنمای جامع افزایش بازدهی با سیستم سازی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • آموزشی
  • استخدام
  • بیزینس کوچینگ
  • سیستم سازی
  • عمومی
  • کسب و کار
  • منابع انسانی
برچسب‌ها
HR آموزش استخدام اهواز آموزش اصول تیم سازی آموزش انگیزه کارکنان آموزش تکنیک های استخدام آموزش فروش اهواز آموزش فروش حرفه ای اهواز آموزش مدیریت منابع انسانی آموزش کارکنان اهواز آموزش کسب و کار اهواز استخدام اهواز استخدام حرفه ای اهواز استخدام و تیم سازی اهواز برند سازی اهواز برند سازی خوزستان بیزینس کوچینگ اهواز توسعه کسب و کار اهواز تکنیک های استخدام اهواز تیم سازی اهواز راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار اهواز روانشناسی فروش اهواز روانشناسی کسب و کار روانشناسی کسب و کار اهواز سیستم سازی سیستم سازی اهواز سیستم سازی خوزستان سیستم سازی کسب و کار طراحی مدل کسب و کار فرهنگ سازمانی خورستان فرهنگ سازمانی خوزستان مدیریت کسب و کار اهواز مربی کسب و کار اهواز مشاوره مدیریت اهواز مشاوره مدیریت خوزستان مشاوره کسب و کار اهواز مشاوره کسب و کار خوزستان منابع انسانی اهواز چالش های سیستم سازی یادگیری کارکنان اهواز
لینک های مفید
  • بیزینس کوچینگ
  • دوره های آموزشی
  • مشاوره
  • وبلاگ
خبرنامه

آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا در اشتراک خبرنامه ما که به طور منظم تحویل داده می شود ثبت نام کنید!

تماس با ما
  • اهواز- کیان آباد- بین خیابان 4و5 شرقی- مجتمع آریانا
  • 09167775505 / 061-91015910
  • info@ariamana.ir
تمامی حقوق کپی رایت © برای شرکت توسعه نگرش آریامانا محفوظ می باشد.
Whatsapp Phone-alt Instagram
ورود
با شماره موبایل
با نام کاربری
آیا هنوز عضو نشده اید؟ اکنون ثبت نام کنید
بازنشانی رمزعبور
با شماره موبایل
با نام کاربری
ثبت نام
قبلا عضو شده اید؟ اکنون وارد شوید
دسته بندی دوره ها
دسته بندی بلاگ
دوره های من
دسته بندی دوره ها

دوره های آموزشی

  • 2 دوره
دسته بندی بلاگ
مطالب آموزشی

آموزشی

  • 10 نوشته
مقالات با موضوع بیزینس کوچینگ

بیزینس کوچینگ

  • 8 نوشته
مقالات با موضوع سیستم سازی

سیستم سازی

  • 6 نوشته
مقالات عمومی

عمومی

  • 4 نوشته
مقالات با موضوع کسب و کار و بیزینس

کسب و کار

  • 12 نوشته
دوره های من
برای مشاهده خریدهای خود باید وارد حساب کاربری خود شوید
Mail-bulk Whatsapp Phone-alt

تحلیل آنلاین کسب و کار

در کمتر از 3 دقیقه!

در کمتر از 3 دقیقه زیر و بم کسب و کارت رو در بیار!

شروع آزمون